Servicevilkår

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra superliving.dk (netbutik) Handelsbetingelserne er senest opdateret den 18.09.2023.

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Superliving ApS
CVR-nr.: 43649094
Adresse: Sommerlystvej 22, 3250 Gilleleje
Email: sales@superliving.dk
Telefon: +45 61 99 74 05
.

Webshop

www.superliving.dk kan du bestille varer i vores webshop.

Alle priser er dagspriser inkl. moms og opdateres løbende. Når du handler med superliving.dk indgås aftaler på dansk. 

Der er ikke mulighed for at se tidligere ordrer ved en login-mulighed på hjemmesiden. Hvis du ønsker at modtage et nyt eksemplar af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til sales@superliving.dk

Du skal være fyldt 18 år for at handle på superliving.dk - er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en forælder.

Websitet opdateres dagligt.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb skal du igennem følgende trin:

- Find de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen. 
- Indtast dine personlige oplysninger. 
- Vælg forsendelse/betalingsmåde. 
- Godkend vores forretningsbetingelser. 
- Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet..

Betaling

Hos www.superliving.dk kan der betales med: Mastercard, VisaElectron, Visa/Dankort, JCB,Maestro,
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.superliving.dk
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra superliving.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 

Data, du sender i forbindelse med køb, betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun Stripe inc., der kan læse dem. Hverken Superliving.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Du har ingen risiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

Fragt og levering

Vi behandler alle ordrer på hverdage. Derfra går der 1-3 dage, før du modtager din pakke ved levering i Danmark. 

Levering med GLS til opsamlingssted koster 69,-

Vi benytter GLS til vores forsendelser indenlands, og de bliver sendt som forsikret pakkepost. 

Ekspeditionstiden er normalt 1-2 hverdage + levering, afhængigt af GLS.  
Levering af varer fra superliving.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, bedes du kontakte os med henblik på, at vi sammen finder den bedste løsning. 

Vi tager kontakt til GLS, så pakken kan spores og findes. Dette er i mange tilfælde nok til at få pakken frem til modtageren.
Er pakken, efter endt efterlysning, ikke til at finde, og ønsker du fortsat varen leveret, fremsender Superliving.dk om muligt en ny leverance uden beregning. Er dette ikke muligt krediteres varen.

Risikoen for varerne

Risikoen for varer købt i superliving.dk overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet..

Fortrydelsesret

Du har altid 30 dages fortrydelsesret, når du handler på www.superliving.dk
Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse. Hvis du ikke afhenter din pakke og den returneres til os, så fratrækker vi 100,- i ekspeditionsgebyr..

Ombytning til anden vare

Ønsker du en anden varer gør du følgende:

Læg en ny ordre på de varer, du ønsker i stedet.

Vi krediterer den returnerede ordre til den konto, du brugte ved købet, når vi modtager forsendelsen.

Du hæfter selv, hvis der opstår en skade under transporten.
Bemærk at vi ikke accepterer pakker sendt pr. efterkrav og pakker sendt som "postpakke uden omdeling". .

Send varerne retur

Du hæfter selv, hvis der opstår en skade under transporten.

Bemærk at vi ikke accepterer pakker sendt pr. efterkrav og pakker sendt som "postpakke uden omdeling"..

Varen sendes til/afleveres hos: Superliving ApS c/o Lindstrøm Lager, Gefionsvej 20, 3400 Hillerød
Husk at medsende fyldestgørende informationer i pakken - eksempelvis kopi af faktura samt navn og kontaktinfo..

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Din fulde fortrydelsesret bortfalder altså, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt –  hvis varen/emballage & mærker er beskadiget eller mangler. 
Vurderes en vare, at have været brugt eller mangler den væsentlig emballage, kan dette i nogle tilfælde ses som en værdiforringelse og du kan dermed i disse tilfælde ikke regne med, at få det fulde beløb retur. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af faktura eller forudgående korrespondance.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Penge gives retur til samme konto med en gyldig faktura 30 dage fra leveringsmodtagelsen. Vi kan ikke overføre penge til en anden konto end den, der blev brugt til selve købet. 

Reklamation

Alle varer, der er købt på superliving.dk er omfattet af købslovens regler om to års reklamationsret.
Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler ved varen, som er opstået inden to år efter købet.

Du skal dog være opmærksom på, at der er flere varer, der ifølge Forbrugerstyrelsen har en holdbarhed, eller en normal levetid, der er kortere end 2 år.
Derudover er der en række omstændigheder, der gør sig gældende, når der skal tages stilling til reklamationsret.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, der er opstået på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Din reklamationsret bortfalder, hvis manglen er opstået, som følge af fejlagtigt brug eller misligholdelse af varen. Vær derfor opmærksom på dette, inden du reklamerer.

Hvad gør du, hvis din vare går i stykker/er defekt?
Hvis din vare går i stykker eller er defekt, bedes du henvende dig på mail til sales@superliving.dk med billeder af varens mangler/fejl og billede af faktura/ordrenummer. Du skal henvende dig inden for en rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen.


Hvordan fungerer en reklamation?
Når vi har modtaget varen/billeder af varen, tager vi stilling til reklamationen og dens omfang. Sagen kan blive løst med reparation, ombytning, kreditering eller nedslag i pris..

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte sales@superliving.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

.

Logistik

Logstatistik bruges på www.superliving.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.
På www.superliving.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.
.

Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig (derfor videregives dine oplysninger kun til GLS) - eller ringe til dig hvis varen er i restordre eller udsolgt. 
Personoplysningerne registreres hos Superliving ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.superliving.dk er Superliving ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: sales@superliving.dk

.

Din godkendelse

Ved at bruge superliving.dk website, tillader du os at opsamle information, som beskrevet her på siden. Hvis vi i fremtiden ændrer vores informationspolitik, vil det blive skrevet på denne side.

.